교수진

  • 교수진소개
  • 명예교수

교수진소개

교수정보의 상세 화면
이승환
이름
이승환
학력
박사
전공
경영학전공(과)
정보
연구실 :
다산관 319-2

연구실번호 :
2724

이메일 :
slee33@ajou.ac.kr

연구관심분야 :
Marketing Modeling, Behavioral Economics, Digital/Service Industry, Pricing

홈페이지 :
https://shslee.weebly.com/
학력
졸업연도/학교/학위
2017.02 Syracuse Univ 박사
졸업연도/학교/학위
2009.08 서울대학교 석사
졸업연도/학교/학위
2007.02 서울대학교 학사
경력 키움증권 : Kiwoom Securities (Online stock brokerage), Korea, 2011
- Marketing Consultant
- Brand Management & Market Research

KT : Korea Telecom, Korea, 2009-2010
- Assistant Marketing Manager
- Marketing Strategy & Consumer Research targeted at small business owners
연구분야 Mainly use Applied Game Theory and Empirical Research to further connect Consumer Behavior and Quantitative Marketing. 

Interested Topics : Pricing, Promotions, Digital/High-tech Marketing, Online Negotiations(Name-Your-Own-Price), Behavioral Economics, and Marketing Channels

 “Price Perception and Service Renewal”, WCAI symposium, Mar. 2016, Wharton

 “The Influence of Social Price Comparisons on Behavior-Based Pricing”
- Ninth Annual UT Dallas FORMS Conference, February 2015, Univ. Texas at Dallas
- INFORMS Marketing Science Conference, June 2014, Emory Univ.
- Marketing Research Workshop, May 2014, Syracuse Univ.

 “The Effects of Corporate Social Responsibility on the Product-harm Crisis and the Brand
Attitude”, Korean Academic Society of Business Administration Annual Meeting 2008, Jeju,
Korea
기타  AMA-Sheth Foundation Doctoral Consortium Fellow, London Business School, 2015
 ISMS Doctoral Consortium Fellow, Emory Univ., 2014
 Quantitative Marketing and Structural Econometrics Workshop Fellow, Duke Univ., 2013
 Doctoral Fellowship, Syracuse Univ., 2011 – 2017
 Summer Research Fellowship, Syracuse Univ., 2012, 2014, 2015
 Scholarship for Teaching Assistantship, Seoul National Univ., 2007-2008
논문 및 연구활동
연구활동(주요논문)
  • [논문] Why offer lower prices to past customers? Inducing favorable social price comparisons to enhance customer retention (QME-QUANTITATIVE MARKETING AND ECONOMICS) - 2017.06
    이승환, Scott Fay
  • [논문] The role of customer expectations in name-your-own-price markets (JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH) - 2015.03
    Scott Fay, 이승환
국제학술논문지
  • [논문] Why offer lower prices to past customers? Inducing favorable social price comparisons to enhance customer retention (QME-QUANTITATIVE MARKETING AND ECONOMICS) - 2017.06
    이승환, Scott Fay
  • [논문] The role of customer expectations in name-your-own-price markets (JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH) - 2015.03
    Scott Fay, 이승환
특허 및 기타
수업계획서
갤러리
목록 이미지 등록

빠른 이동 메뉴

quick
  • potal
  • 중앙도서관
  • E클래스
  • 학사정보
  • 장학정보
  • 증명서발급
  • 취업정보
  • 헬프데스크
글자화면확대화면축소top
아주대학교
  • 우)16499 경기도 수원시 영통구 월드컵로 206 아주대학교 경영학과 대표전화:031-219-2702
  • COPTRIGHT(C)2013 Department of Business Administration. All Right Reserved.
  • 담당자에게 메일 보내기[새창열림]